Jacob Grunnet Jespersen var oplægsholder på Webdagen 2023.
Se det aktuelle program for Webdagen
Jacob er Customer Success Manager i Bleau A/S, og sidder med ansvar for onboarding af kunder på kommunikationsplatformen moliri. En hverdag blandt webmaster- og redaktørkorps, har skabt en indsigt i de daglige udfordringer, der er forbundet med at overholde regler og procedure i arbejdet med at skabe relevant, inkluderende, og værdiskabende indhold til digital borgerservice.
Hos Bleau leverer vi Govtech tjenester til sikker og målrettet kommunikation med fokus på vidensdeling og selvbetjening i det offentlige. Med tjenesten moliri tilbyder vi brugerdrevne løsninger med vægt på governance og servicedesign, som frigør medarbejderne til at levere effektiv digital borgerservice.
Vores landsdækkende offentlige udviklingsfælleskab, bestående primært af kommuner, er landets største indenfor vores område. Et solidt og kompetent netværk, der sikrer en rig og faglig sparring omkring udviklingen af vores digitale kommunikationsløsninger til offentlig selvbetjening. Kom og hør hvordan vi i fællesskabet har ”knækket” koden på de store spørgsmål ved digitalisering.
Oplæg: Governance by design: fra vision til praksis
Hverdagen for webkommunikatører i det offentlige gennemgår lige nu markante forandringer. I vores udviklingsfælleskab har vi nørdet med de store udfordringer og ambitioner, som kravet til øget digitalisering skaber, herunder:
- Hvordan skaber vi mere inkluderende medbetjening forud for en sagsbehandling?
- Hvordan frigør vi egne ressourcer, uden at gå på kompromis med skærpede regler indenfor GDPR, WCAG, NiS2-sikkerhed mv.?
- Hvordan sikrer vi lettere adgang til kommunes digitale rådhus, for alle der kan og vil?
- Hvordan skaber vi overblik over vores indhold, når mængden af forældet og ustruktureret indhold er vokset os over hovedet?
Oplægget giver jer et indblik i, hvordan forskellige kommuner, gennem indsigt i brugeradfærd kombineret med regler og procedurer for indhold, har opnået en mere velsmurt kommunikationsløsning, som både leverer inkluderende brugerrejser, og samtidig sikrer god digital hygiejne. Resultatet er en tidsbesparelse for både den besøgende og organisationen bag.