De fleste af os indsamler store mængder data om, hvad brugerne foretager sig på vores hjemmesider. Men hvordan omsætter vi og formidler tallene, så de kan handles på? Hvilke tal er gode til hvilke målgrupper? Hvilke rapporter, visualiseringer eller dashboards fungerer godt til hvilke medarbejdere? Hvordan sørger vi for, at de får øjnene op for andre typer af indsigter end blot sidevisninger og besøg.
Formatet er tre korte præsentationer, hvor vi får præsenteret en stribe konkrete rapporter og dashboards og diskuterer de udfordringer og løsninger, som er særlige for offentlige hjemmesider. Vi kigger på gode eksempler og udveksler erfaringer i plenum. Tag din egne erfaringer og spørgsmål med, og bidrag til den fælles diskussion!
Med baggrund i en case fra en offentlig hjemmeside, arbejder vi med kognitions- og socialpsykologiske principper og inspiration fra best practice hjemmesider.
Igennem arbejdet med casen får du principperne ind under huden og en masse tips og tricks med hjem til dit eget arbejde.
Vi inviterer to webmedarbejdere, som hver dykker ned i ét specifikt emne, som har været særligt i udviklingen af den pågældende hjemmeside – det kan være en helt ny hjemmeside eller et større redesign. Der bliver mulighed for at spørge ind til de valg, som er truffet. Hvad fungerede godt? Og hvad de ville have gjort anderledes set i bakspejlet? På den måde får alle et kig ind i maskinrummet og inspiration til det næste webprojekt.
Fleksibelt CMS og skræddersyede løsninger: Sådan omlægger Københavns Universitet hele deres webplatform
Den første oplægsholder er Johannes Nygaard, som er chefkonsulent på Københavns Universitet.
Webdagen er den årlige konference for dig, som arbejder med offentlige websites og andre digitale platforme.
Vi sender dig praktisk information om konferencen, nye detaljer om programmet og vigtige ændringer.
Skriv dig op til nyhedsbrevet